A közösségi média az utóbbi években minden vállalkozás számára megkerülhetetlen lett.
Igen, MINDEN vállalkozás számára, még azoknak is, akik még most is makacsul ellenállnak.
Ők hatalmas lehetőségeket hagynak kihasználatlanul.
Hogy miért?
Mert rendszeres és megfelelő posztokkal akár tömegeket lehet elérni.
És NEM csak az internetes vállalkozások számára elérhető. Sőt igazából.... nem csak elérhető... hanem kötelező!
El lehet rontani?
Nem, elrontani nem lehet.
Ahogy bárhol, ezen a területen is rengeteg hibát lehet elkövetni, de még így is jobb, mintha hozzá se kezdenél.
De érdemes jobban és még jobban csinálni.
Amiről most szeretnék beszélni, az két olyan megközelítés, ami jelentősen visszaveti az online marketing hatékonyságát, bármilyen vállalkozás esetében.
Az első: a másolás
Vállalkozóként mindenki nézi a versenytársak oldalait. (ugye?)
Nézed a versenytársad oldalát, legyen az weboldal, instagram, tiktok vagy bármi.
Hú, de hát ez nagyon menő! És mennyi lájkot kap! Ez tetszik!
És elkezded másolni, utánozni.
Lehet? Lehet éppen, de nem célszerű.
A vendégeid, vevőid érezni fogják, hogy ez nem a Te boltodról/ szolgáltatásodról szól, semlegesnek, személytelennek érzik, és nem fogja kiváltani azt a hatást, amit szeretnél.
Lehet, hogy Te is nagyon sok lájkot fogsz begyűjteni.
Ami jó.
De elsősorban nem lájkokra, hanem a forgalom növelésére hajtasz, ugye?
Azt pedig személytelen posztokkal nehezen lehet elérni. Amire szükséged van, az az ügyfeledben keltett érzés, hogy hozzád fog betérni vacsorázni, nálad fog szállást foglalni, a Te szolgáltatásodat veszi igénybe.
Ehhez eredetinek kell lenned.
Amit tehetsz és erre rá lehet hangolódni: nem konkrét posztokat és lenyúlni való csillivili ötleteket gyűjtesz, hanem inspirációt!
Olyan inspirációt, ami arra ösztönöz téged, hogy a saját képedre, saját vállalkozásodhoz illő posztot hozz létre! Ebben a formában különösen ütős lehet!
A második: reményvesztés
A másik hozzáállás viszont sajnos még gyakoribb.
És szomorúbb.
Amikor feladod.
Nézed mások posztjait és úgy érzed, hogy Te ezekhez képest sehol nem vagy.
A vállalkozásod sokkal kisebb, és nincs csilliárd forintod havonta se google hirdetésre, se közösségi média hirdetésre.
Egyébként is minek?
Egy picike hamburgerező vagy, vagy picike panzió valahol nem igazán szerencsés helyen, az Óperenciás Tengeren is túl, hát milyen ciki lenne már ezt hirdetni. Meg minek? Aki itt él, az tud róla, mást meg úgyse érdekel.
Ha szálláshelyet üzemeltetsz, látod a nagy medencés, wellness szállodák hirdetéseit, amik a csapból is folynak.... esélyed sincs velük szemben.
Éttermed van egy pici faluban és csak kong az ürességtől, miközben látod mások profi fotóssal készíttettett ételfotóit és elmegy a kedved az egésztől.
Lehangoló? Megértem.
Ez nem a Te pályád....
És tényleg nem.
És ez JÓ!!!
Mert Neked NEM a nagyokkal kell versenyezned! Neked nem az ő pályájukon kell játszanod!
Őket nem éred utol, nem tudod felvenni a versenyt, ez nem is lehet cél.
Hanem a saját helyzetedből kell kihozni sokkkkal többet!
Ami sok esetben..... figyelem, dobpergés......
- az ismertséged növelése - aki eddig nem tudta, hogy létezel, annak is a szeme elé kell kerülni
- a ismertséged kiaknázása: aki eddig tudott Rólad, de feléd se nézett, ezután neki is a Te éttermed, panziód, kávézód, vendégházad, stb jusson eszébe... lépten-nyomon!
- van egy túl gyakran használt szó, sokan nem szeretik. Ez a ,,proaktív". Olyasmit jelent, hogy megelőzni dolgokat, előre gondolkozni. Egy lépéssel előrébb járni. Ez NAGYON KELL!
- hogy aki soha még a környéken sem járt, neki is minden vágya az legyen, hogy betérjen Hozzád!
De mindezt hogyan?
A közösségi média abszolút Neked kedvez!
Lehetőséget ad a legkisebbeknek is, hogy megmutassák magukat.
Megvalósíthatod egyedül is, de szívesen segítünk, ha szükséged van rá!
Ha csak a kreatív támogatásra van szükséged, van rá megoldásunk!
Ha viszont szeretnél egy marketinges ,,jobbkezet" aki mindent megcsinál helyetted, ötletel, posztol és növeli a forgalmadat, akkor ez is megoldható!
Dolgozzunk együtt!
Legyen sokkal-sokkal nagyobb forgalmad!
Kezdhetjük?