Blog

Google hirdetés vagy közösségi média?

Mit posztoljak
Mit posztoljak
Google hirdetés vagy közösségi média?

A rövid válasz: mindkettő.

 

A kifejtős válasz pedig: mindkettő másképp működik.

Ha gyorsan szeretnél széles körben ismert lenni, akkor google hirdetés.

Ha időt és kreativitást nem sajnálva valódi eredményt szeretnél, teltházat akár egész évben, akkor nem lehet ,,megúszni" a közösségi médiát sem. 

 

Ha ügyesen kombinálod a kettőt, akkor viszont valóban nagyon ütős lehetsz!

Nézzük, hogyan:

 

Röviden a hirdetésekről

 

Minden hirdetés, akár google, akár közösségi médiában a posztok hirdetése, kiemelése, pénzbe kerül. Minél több embert szeretnél elérni, annál több pénzbe és minél több hirdetést indítasz el, még sokkal több pénzbe. 

A hirdetés jó. Érdeklődőket terel az oldaladra, megismernek olyanok, akik soha nem hallottak Rólad. Az éttermedről, a büfédről, a panziódról, vendégházadról.

 

Sokba kerül, de forgalmat hoz. Ez rendben van. 

Viszont csak addig van hatása, amíg fizetsz érte! 

Amit a vállalkozók jó része szem elöl téveszt: rajta kívül rengetegen vannak még, akik a vendégek ,,kegyeiért" küzdenek. A figyelmükért, a követésükért, a lájkokért.... és offline vállalkozás esetén természetesen a foglalásért és a valós fogyasztásért. 

Az érdeklődést nem elég megszerezni, meg is kell tartani! 

 

NEM szabad hátradőlni elégedetten azzal, hogy én megtettem mindent, még hirdettem is, de hát ilyen ez, egyre kevesebb a vendég..... 

A fantasztikus akciódra hiába kattintanak rá rengetegen, mert lehet, hogy aznap még 15 másik ajánlat is szembe jön a potenciális vendégednek. Megnézik a honlapodat is, de lehet, hogy vacsorázni nem nálad fognak.

Ha mégis, akkor lehet, hogy csak addig, amíg az akciód tart. És akármilyen jól érezték magukat, nem hagysz bennük tartós nyomot, mert jön az újabb és újabb hatás, ami éri őket.

Jórészt a közösségi médiából.

Te magad is látod, nagyon sok drága helynek van rengeteg pénze hirdetésekre. Különleges helyek, wellness szállodák, menő éttermek...

Lehet ezek mellett esélyed?

Azt ugye elhiszed, hogy nem vágyik mindenki a legmenőbb helyekre? Van, aki csak nyugalmat akar a pörgős hét után vagy egy kockás terítős kifőzdét ahol a nosztalgiázhat a régi ízek mellett.

 

Van aki a legolcsóbbat fogja választani.

De a legtöbben azt, amelyik a legszimpatikusabb. Ami megérinti, közel áll hozzá, amiről a legtöbb információt találja. 

Ami a legszemélyesebb számára. Ami már ismerős.

És azt, ami szem előtt van, amiről tudja, hogy létezik.

 

Erre való a honlap, nem?

 

A honlapod -ha van- a névjegyed. Állandó információt tartalmaz a szolgáltatásodról, fotókat, adatokat, elérhetőséget (ami aktuális, ugye??)

Lehet személyes, barátságos hangvételű is, DE nincs folyamatosan szem előtt, nem térünk vissza rá újra és újra.

 

Ellenben:

 

A legtöbb ember fent van valamelyik közösségi média oldalon: facebook, a tiktok, az instagram... főként

 

Azért jó, mert ezeken az oldalakon folyamatosan tudsz kommunikálni azokkal, akiket érdekelhet a kockás terítős vendéglőd vagy a pici vendégházad.

Ingyen!

(Hogy mit és hogyan kommunikálj, abban szívesen segítünk) 

 

Akinek szimpatikus a szolgáltatásod, az követni fog. A követőknek pedig az oldal felhozza a posztjaidat. Újra és újra.

Először csak a környékbeliek fognak rákattintani a követésre (nézd csak, milyen jó hely van itt a közelben!) aztán azok, akik már tervezik egy ideje, hogy a környékre látogatnak.

Minden újabb posztoddal -ha nem csak a menüt posztolod napról napra- egy picit közelebb kerülsz a látogatóidhoz.

Néha megtámogathatod a jelenlétedet a posztok fizetős kiemelésével. De a folyamatos jelenlétet NEM lehet megúszni. Ha nagyobb forgalmat szeretnél. 

 

Figyelem!

A marketing nem pótolja a minőséget!

Ellenben a rossz minőségnek híre megy!

Hiába van rengeteg követőd, ha a vendégfogadás barátságtalan vagy kispórolod az ízeket a vacsorából, akkor nem lesz benne sok köszönet. Rengeteg olyan véleményt olvastam például, ahol a vendégek arra panaszkodnak, hogy a pincérek vidáman beszélgettek, ők meg 20 percig étlapot se kaptak. És ennek különböző változatai. 

Tudom, Te nem teszel ilyet, csak szóltam. 

 

De a lényeg a lényeg: offline vállalkozás esetében napról napra adódik olyan aktualitás, ami kedvet csinál a látogatóidnak, hogy betérjenek hozzád.

Vagy ha épp nem most, akkor követni kezdik az oldalt és amikor aktuális lesz, a Te helyed fog eszükbe jutni. Vacsorához, baráti összejövetelhez, hosszú hétvégéhez... 

Minden egyes posztod növeli az elköteleződést, építi a kapcsolatot!

Rácsodálkoznak egy bejegyzésre, lehet, hogy lájkolják is, aztán továbblapoznak.

Mások oldalait is megnézik, nagyon sok jó hely van, ezt te is tudod. 

Aztán amikor szembejön a következő és az újabb és újabb posztod, akkor már több figyelmet szentelnek neki. Egy idő után ismerős lesz. 

Ezt a jó kis helyet már láttam a múltkor is, itt van a közelben, nem nézzük meg?

Ha ott járnak, még posztolnak is róla, amit az ő követőik is látnak. A családjuk, a barátaik, kollégák.

De ha nem vagy szem előtt, elfelejtenek! 

Sokkal gyorsabban történnek a dolgok körülöttünk, mint korábban.

Nagyobb a verseny.

Pár éve még elég volt feladni egy hirdetést az újságban.

 

Ma már tartani kell a lépést.

Látszani, szem előtt lenni.

Folyamatosan!

 

 

Teltház! Akár egész évben? Nem lehetetlen!